Tiden den springer iväg!
Publicerat den

Hej! Lite tid för bloggen.Nu är det trädgårdstid och mycket att göra :)
Drivbänkar ska tillverkas i långa rader.Den här har jag gjort av gamla lastpallar.Den ska fyllas med ris och skräp från rabatterna, gödsel och jord.Snart så ska det bli en odlingstunnel på den.Varmt och mysigt för mina tomatplantor har det tänkt att bli.Staket för att rama in köksträdgården har jag också planerat att hinna med.På min lista står också en fågelskrämma. 
 
Behöver akut mer plats i år. För novemberstormen tog mitt lilla växthus och jag tänker inte sätta tillbaka plasten igen.Växthuset från rusta tål inte dom svenska vintrarna :(
Mitt andra växthus håller på att svämma över av plantor.Kommer mig knappt in.
 
Nu ska jag rusa vidare.Köra en sväng med dammsugaren.Bädda sängar.och med en pulled pork i ugnen så kan jag sedan tillbringa några timmar i trädgården.
 
Ha en härlig dag
Kramar 
Heléne
Drivbänken är nästan 5meter lång
Drabbad av november stormen!
 
 
 
 
 



Rost och rädisor

Himmel var det kommer att växa i nya drivbänken när tunneln dessutom kommer på! Gediget och praktisk höjd.
Har sett flera växthus som blivit urblåsta. En granne hade precis hunnit sätta upp sitt i röd aluminiumstomme när stormen kom i höstas och alla glasrutorna all världens väg och gick i tusen bitar. Några dagar senare när de hämtat sig från chocken gick de och dammsög gräsmattan på splitter. Detta var dessutom inte ett av de billigaste växthusen.
Många är prövningarna som en trädgrådsmästare ska utstå...

Ska bli kul att se när odlingarna frodas i dina nya drivbänkar så småningom.

/Anette



URL: http://rostochradisor.blogspot.se


Rosa

så fint det blir sen
kram Rosa



URL:


Ett rött monogram

Du kommer få mycket goda tomater där,
perfekt med den höjden. Men det var
trist med växthuset.
Kramar/AM



URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?