Kycklingar!
Publicerat den

Igår blev jag riktigt överraskad!!! Hönan Amalia som lade 8ägg ruvade fram 4 kycklingar och  låg kvar i redet i två dygn. Sedan bestämde hon sig för att nu lämna boet. Okej tänkte jag men lät äggen ligga kvar ett någon dag till.Kanske skulle hon återvända, men icke!!!
När jag sedan tog med mig dom kalla äggen för att slänga bort dom. Så hörde jag ett litet pip. Döm om min förvånig!
Det pep i två ägg och man såg ett litet hål . Dom var på väg ut. Nu var goda råd dyra. Vad gör jag? Ingen äggkläckare har jag hmmm.....
Men två flaskor med varmt vatten  och lite nattvak. Så har jag fått vara med om att se kycklingar kläckas.
Den sista som kläctes nu på morgonen (den mörka)fick jag försiktigt hjälpa till världen.
 
Ha en riktigt fin dag!
Kram
Heléne



Rost och rädisor

Det var påhittigt, två små liv räddade! De ser verkligen vilsna ut i världen, stackarna. Hoppas nu att inte båda är tuppar och att mamman vill ta dom under sina vingars skydd.
Jag har silkeshönor och de är fantastiska ligghönor så här råder barnbegränsning. Inte mer än tre ägg vardera åt gången. Tre hönor som vardera insisterar på att få ligga tre gånger per säsong, puh!
Ha det fint
Anette



URL: http://rostochradisor.blogspot.se


Fröken Grön

Men åååååhhh! Så fint att historien verkar ha slutat bra.
Trevlig helg till dig och dina små fjuniga vänner!
/Anna-Karin



URL: http://frokengronsblog.blogspot.com


Rosa

Så söta
ha en fin helg
kram Rosa



URL: http://rosahusetivitt.blogspot.com





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?